03 januari 2009

Julen är knappast över..

...i realiteten så är det flera dagar kvar till tjugondagknut och jag som har stålsatt mig ända sedan annandagen mot att inte riva ut allt som har med jul att göra. Hos mig ploppar det hela tiden upp tankar som vårsol, fågelkvitter, semlor, påsk, utslagna knoppar, pasteller, påskliljor och framför allt tulpaner, tulpaner, tulpaner. Vi är inte där än, men nog är den härliga våren på väg. Solen lyser så man kan inte bli annat än euforisk och jag har köpt tulpaner som nu pryder köksbordet så fint.
Kyla och sol innebär också att det är bra skogshuggarväder. När jag tog dessa bilderna i går hörde man motorsågar överallt i skogen. För våran del har vi lite gallring att pyssla med och framför allt ska vi försöka få ner lite virke till husets fönstersmygar och fasad...


Inga kommentarer: