16 november 2008

Rätt forum?

När man håller på som värst och renoverar så kan tanken komma då man undrar vad man egentligen håller på med. Skulle det inte vara bättre att sadla om helt och bosätta sig i någon lägenhet i stan? Kanske bli en sån där kaffelattemamma då dagens stora händelse skulle vara att få prata bort ett par timmar med andra mammor på något barnvänligt trendcafé. Givetvis klädd i senaste snitt och med barnvagn i senaste färg och årsmodell. Sedan skulle man gå hem så sakteliga till sin man som har ett vanligt sju till fyra jobb. De största vardagsbekymren skulle sedan vara att laga middag och kanske besikta bilen.

Just nu låter det underbart, men jag vet att med tiden skulle jag bli så rastlös. Jag skulle bara gå runt i lägenheten och ha abstinens över att inte ha något att sätta händerna i. Trendcafé i all ära, jag gillar att sitta på café, men hur kul är det i längden? Fikakorg ute på landet är också bra. Å visst saknar man att få klä upp sig ibland och få slippa tråkiga arbetskläder både på jobbet och hemma, men det kan vara skönt att få slippa vara uppdaterad i trender jämnt och ständigt också. Nää, det bästa jag vet är när hela familjen är nere på gården och pysslar med vårt blivande hem. Man skapar något tillsammans och det är resan som gör det...



Jag i mitt rätta forum?
Här är en bild från i somras då jag spärrade av autobahn för bostadssökande rådisar genom att lägga stålnät och gjuta tätt springor i husgrunden (lagom mycket - ventilation är a och o i torpargrund). Mitt motto är "vi ska i alla fall inte bjuda in dom rackarna"...

1 kommentar:

Villa Humlebo sa...

Där är garanterat vårt rätta element! Vi är inga lattemammor och vill nog inte vara det egentligen heller! ;o)

Kram Mia