09 juni 2009

Arbete pågår...

...för fullt på bygget. Ja, i den mån det går, med tanke på heltidsjobb, småbarn och med en av oss som är smått höggravid. Men allt är inte fysiskt tungt. Jag tänker på alla dessa beslut som måste tas! Allra helst så borde vi veta hur vårt hem kommer att se ut färdigmöblerat, men hur lätt är det när man knappt har några väggar att förhålla sig till? Speciellt när man inte har bott i huset tidigare. Vet ju inte alls vad jag kommer ha för gångvanor. T ex. vilka lampor kommer jag att vilja tända var? Hade en liten träff med ElKalle förra veckan, får se om han får någon ordning på alla våra önskemål.




Nu är det i princip färdigreglat i hela huset. Bara verandan kvar.



Murarverktyg som användes flitigt av mig i helgen. Det var den nationaldagen det...

Min käre make fick ta tag i de lite större stenarna...


Medan jag låg på knä och stånkade med en mage i vägen och fixade lufthål till grunden.

Inga kommentarer: