07 mars 2009

På panelen just nu!

Sedan några dagar är timret äntligen ute ur skogen. Vi var lite oroliga över att tjälen inte skulle hålla, men det gjorde den! Nu kan våren komma.




Gjorde en liten visit på en byggfirma i går. Har funderat på att installera centraldammsugare i huset. Nu fick jag se den i verklig storlek. Det lutar åt att det blir detta.



Passade även på att kolla in olika takpaneler. Som det ser ut nu så blir det vanlig slätspånt på andra våning där vi har öppet i nock.


Nere i köket vill vi ha enkel pärlspånt...


1 kommentar:

Karin Lindström sa...

Hej!

Tack för din rara kommentar hos mig! Nu har jag kollat in din fina blogg med många bra tips. Vårt hus är i och för sig färdigrenoverat, men nu är det dags att börja om igen. Man blir nog aldrig klar.

Viad bra att ni fick fram timmret. Hos oss är det kallt och snö igen så här är det nog tjäle ett tag till!

Du är varmt välkommen tillbaka till mig, och jag kikar gärna in igen!

Ha en fortsatt bra vecka!

Hälsningar
Karin