09 december 2009

Saffransgoda!

Så tillhör man den skaran som bakat lussebullar. Såg nyhetsmorgon på TV4 i helgen. Där var det en herre som tipsade om att tillsätta rumstempererat smör när degen var ihopknådad istället för att smälta smöret med mjölken. Bullarna skulle på så sätt bli saftigare. Många har ju kesella i, men det skulle tydligen inte ha någon effekt. Kände mig som någon som gått på ett dumt skämt när jag stod vid köksbänken och geggade med smöret i degen som mer liknade en smet. Sanningen är den att det funkade faktiskt. Vips så hade jag en jättesmidig deg i händerna och bullarna blev faktiskt riktigt saftiga...nu väntar jag bara på lucia.




1 kommentar:

Villa Humlebo sa...

Det ser underbart gott ut! Bjuder du på en sen kanske..? ;o)
Jag har inte hunnit ett jota.. =)

Kram