12 april 2009

Underbara påsk!!!

Så mycket bättre påskhelg än den vi har nu, kan man knappast önska sig. Sol, sol och härlig värme. Så påskhelgen har vi till större delen firat ute i det fria.


När jag fick barn trodde jag att man verkligen skulle få leva ut alla traditioner ordentligt. Hade inte en tanke på att barnet kanske inte ville fira påsk iförd i någon konstig utstyrsel med förkläde och huckle. Speciellt inte med svarta små utslag på näsa och rodnande kinder. Förra året försökte jag inspirera dottern med att jag själv satte på mig prickar och huckle. Där tog jag fel. Avskräckande var mer det rätta ordet... I år var hon mer tillmötesgående och godtog hucklet. Kusinen hade ju trots allt ett likadant på huvudet, prickarna målade jag dit när hon sov i bilen på väg till sin mormors påskfika...elaka mamma...





Så var det också dags att sätta fart på vårbruket. Här har lillebror precis kopplat på harven och ska ge sig ut på gärdet. Jag tror han trivs rätt så bra...


Inga kommentarer: